Na skutek światowego kryzysu gospodarczego i upałów sprzedaż złotej biżuterii w Dubaju spadła w lipcu o około 40 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Sprzedawcy oferujący wolne od podatku wyroby ze złota w znacznym stopniu zależą od liczby i zasobności turystów przybywających rokrocznie do emiratu.
"Nie ma więcej turystów spacerujących dokoła suku (rynku)" - powiedział sprzedawca ze sklepu ARY Jewellery na starym złotym suku w Dubaju. "Nasza sytuacja jest naprawdę trudna, sprzedaż jest niższa o około 40 procent. Upały i fakt, że turyści nie mają pieniędzy na podróże dotyka nas bardzo i nie widać oznak poprawy" - dodał.
Prawie 8 milionów turystów odwiedziło emirat, reklamujący się jako Miasto Złota, w zeszłym roku.
Jak na razie nie ma oficjalnych danych dotyczących przyjazdów w roku obecnym, ale, według firmy konsultingowej STR Global, wpływy hoteli obniżyły się w maju i czerwcu o 40 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.
Centrum Wielorakich Zasobów Dubaju (DMCC) oznajmiło że zachęca lokalnych jubilerów do zainteresowania się Chinami jako potencjalnym rynkiem zbytu.