Andrzej Kulka » Wieści » Biura podróży zastawiają pułapki na klientów
Biura podróży zastawiają pułapki na klientów



Niedozwolone postanowienia w umowach biur podróży z klientami. Po losowej weryfikacji Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów znalazł kolejne zapisy, które naruszały interesy konsumentów - dowiedziała się dziennikarka RMF FM Agnieszka Witkowicz. Nieuczciwi przedsiębiorcy zastawiali sporo pułapek. Urząd znalazł je głównie w umowach proponowanych przez mniejsze biura.

W skontrolowanych dokumentach znalazły się zapisy, że "organizator nie ponosi odpowiedzialności za bagaż", choć w rzeczywistości, jeśli szkoda nastąpiła z winy organizatora, to właśnie on jest za nią odpowiedzialny.

Niektóre biura podróży zapisywały też, że nie odpowiadają za szkody moralne. W przypadku szkody może to oznaczać dosłownie wszystko i dać firmie argument, by nie wypłacać odszkodowania.

Podobnie jak sformułowania "na przykład" i "i tak dalej". One też mogą być interpretowane na korzyść przedsiębiorcy.

Firmy dawały sobie też prawo do zmiany ceny bez podania realnej przyczyny, a za rezygnację z wycieczki na 3 dni przed wyjazdem chciały potrącać całą opłatę, bez względu na to jakie w rzeczywistości poniosły koszty.

Źródło: interia.pl
1
Wieści
WARTO ZOBACZYĆ

Bolków: zamek i tajemnica
kontakt
copyright (C) 2004-2005 Andrzej Kulka                                             powered (P) 2003-2005 ŚwiatPodróży.pl