Kongres został połączony z targami turystycznymi w Nadarzynie k/Warszawy. Dzięki temu uczestnicy będą mogli wziąć udział w dwóch wydarzeniach równocześnie.
Atrakcje
Dla Uczestników przygotowaliśmy mnóstwo atrakcji:
prezentacje i panele dyskusyjne dotyczące aktualnej sytuacji zawodu pilota i przewodnika,
pierwsze, oficjalne spotkanie w Polsce z przedstawicielami European i World Federation of Tourist Guide Associations (WFTGA i FEG),
udział w 2 warsztatach doskonalących kompetencje zawodowe prowadzonych przez trenerów WFTGA,
udział w prezentacjach przedstawicieli krajów – wystawców World Travel Show,
integrację podczas uroczystego bankietu w sobotni wieczór.
Adresaci
Do udziału w Kongresie zapraszamy: wszystkich pilotów wycieczek i przewodników turystycznych, a także biura podróży, wykładowców i trenerów turystyki, wszystkich, którym bliska jest tematyka pilotażu i przewodnictwa turystycznego.
Pragniemy, aby to wydarzenie nas łączyło, bo mimo, iż mamy różne zdania,opinie i doświadczenie to liczymy, że Kongres pokaże, iż chcemy i potrafimy razem dbać o nasz zawód!
Program DZIEŃ 1
09:00-10:00 rejestracja uczestników10:00-14:00 prezentacje i panel dyskusyjny
Jak to naprawdę jest po deregulacji?
Aktualna sytuacja zawodu pilota wycieczek i przewodnicka turystycznego (przedstawiciel PIT)
Razem możemy więcej!
Działania European Federation of Tourist Guide Associations i World Federation of Tourist Guide Associations na rzecz przewodników turystycznych (przedstawiciel WFTGA i FEG),
Polska w strukturach europejskich i światowych stowarzyszeń przewodnickich (przedstawiciel Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Pilotażu i Przewodnictwa EDUGUIDES)
Pilotaż i przewodnictwo w Polskiej Ramie Kwalifikacji
Działania mające na celu ujednolicenie sposobu nieobowiązkowego potwierdzania kwalifikacji
14:00-15:00 obiad
15:00-19:00 warsztaty*
Jednolity system weryfikacji kwalifikacji zawodowych
Prace nad systemem nieobowiązkowego potwierdzania kwalifikacji zawodowych przez pilotów i przewodników wchodzących do zawodu.
„Mów tak, aby ludzie słuchali”
Sposób konstruowania wypowiedzi pilocko-przewodnickiej zgodny ze wskazówkami WFTGA.
„Wojna domowa, czyli przed nami...”
Sposób prowadzenia trasy pieszej i autokarowej zgodnie z wytycznymi WFTGA
Pilot Incentive Travel
W obliczu wyzwania obsługi klienta korporacyjnego.
Współczesna turystyka miejska
W jaki sposób znajdować nowe, interesujące tematy w przestrzeni miejskiej i jak pokazywać je turystom?
Tour Guide System
Innowacyjność czy standard?
Żywa lekcja historii czy zwiedzanie muzeum horroru?
Miejsca pamięci II wojny światowej na terenie Polski, jako atrakcje turystyczne.
Żyrafy i szakale na wycieczkach
Koncepcja budowania relacji z klientem, która pomaga unikać ocen i napięć interpersonalnych.
Proces grupowy w grupie turystycznej
Koncepcja struktury grupy w ujęciu Erica Berne’a.
Jadę do Włoch!
Co pilot powinien wiedzieć przed wyjazdem? Zarys historii, kultury, obyczajów.
Jadę do Francji!
Co pilot powinien wiedzieć przed wyjazdem? Zarys historii, kultury, obyczajów.
Jadę na Bałkany!
Co pilot powinien wiedzieć przed wyjazdem? Zarys historii, kultury, obyczajów.
Pozycjonowanie na rynku pracy
Promuj się i zdobywaj więcej zleceń na wyjazdy krajowe i zagraniczne
20:00-24:00 uroczysta kolacja
DZIEŃ 2
09:00-13:00 warsztaty*
Jednolity system weryfikacji kwalifikacji zawodowych
Prace nad systemem nieobowiązkowego potwierdzania kwalifikacji zawodowych przez pilotów i przewodników wchodzących do zawodu.
„Mów tak, aby ludzie słuchali”
Sposób konstruowania wypowiedzi pilocko-przewodnickiej zgodny ze wskazówkami WFTGA.
„Wojna domowa, czyli przed nami...”
Sposób prowadzenia trasy pieszej i autokarowej zgodnie z wytycznymi WFTGA
Pilot Incentive Travel
W obliczu wyzwania obsługi klienta korporacyjnego.
Współczesna turystyka miejska
W jaki sposób znajdować nowe, interesujące tematy w przestrzeni miejskiej i jak pokazywać je turystom?
Tour Guide System
Innowacyjność czy standard?
Żywa lekcja historii czy zwiedzanie muzeum horroru?
Miejsca pamięci II wojny światowej na terenie Polski, jako atrakcje turystyczne.
Żyrafy i szakale na wycieczkach
Koncepcja budowania relacji z klientem, która pomaga unikać ocen i napięć interpersonalnych.
Proces grupowy w grupie turystycznej
Koncepcja struktury grupy w ujęciu Erica Berne’a.
Jadę do Włoch!
Co pilot powinien wiedzieć przed wyjazdem? Zarys historii, kultury, obyczajów.
Jadę do Francji!
Co pilot powinien wiedzieć przed wyjazdem? Zarys historii, kultury, obyczajów.
Jadę na Bałkany!
Co pilot powinien wiedzieć przed wyjazdem? Zarys historii, kultury, obyczajów.
Pozycjonowanie na rynku pracy
Promuj się i zdobywaj więcej zleceń na wyjazdy krajowe i zagraniczne
13:00-14:00 obiad14:00-17:00 prezentacje przedstawicieli krajów-wystawców
* Każdy uczestnik ma możliwość udziału w 2 warsztatach (po jednym każdego dnia Kongresu). Potwierdzone zostaną warsztaty, na które zapisze się min. 8 uczestników. Wyjątkiem jest warsztat dot. branżowej certyfikacji pilotów i przewodników, w którym w celu zachowania ciągłości prowadzonych prac rekomendujemy udział podczas obu dni Kongresu.
TRENERZY
Warsztaty poprowadzą trenerzy Polskiego Stowarzyszenie Trenerów Pilotażu i Przewodnictwa EDUGUIDES.
Luiza Biesik
Krajowy trener WFTGA, certyfikowany egzaminator PIT, pilot wycieczek, absolwentka krakowskiego AWF – kierunek turystyka i rekreacja oraz studium hotelarstwa. Profesjonalny Trener zarządzania Matrik i specjalista d/s zarządzania zasobami ludzkimi. Od ponad 20 lat pracująca w sektorze turystyki, w tym dodatkowo jako trener kadry turystycznej. Z zamiłowania podróżniczka szukająca mocnych wrażeń, znająca się na tajnikach medycyny niekonwencjonalnej.