HAWAJE
22:44
CHICAGO
02:44
SANTIAGO
05:44
DUBLIN
08:44
KRAKÓW
09:44
BANGKOK
15:44
MELBOURNE
19:44
Ogłoszenie niepłatne ustawodawcy Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji zwiazanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania tresci wyswietlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk ogladalności czy efektywności publikowanych reklam. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłaczenia cookies za pomoca ustawień swojej przegladarki internetowej. /// Dowiedz się więcej
 
Mapy: | Afryka | Ameryka Pd. | Ameryka Pn. | Antarktyda | Australia | Azja | Europa | Polska
  ¦wiatPodróży.pl » Przewodniki - Przez ¦wiat I » Do Ľródeł Loary
Do Ľródeł Loary

Leopold Czerwiński


II Harcerska wyprawa rzekami i kanałami z Polski przez Europę Zachodni± do Ľródeł Loary.

Zwiedzanie Europy można realizować w różny sposób. Warto zwrócić uwagę na fakt, że rozgałęziony system komunikacyjny na starym kontynencie tworz± rzeki i kanały. Warto ten fakt wykorzystać i wyruszyć drog± wodn±. Wystarczy niewielki jacht żaglowy lub motorowy, będ±cy naszym domem w czasie podróży, a także pozwalaj±cy zabrać zapasy żywno¶ci i sporo ekwipunku. Całkiem tanio możemy przewędrować spory obszar naszego kontynentu, poznaj±c go przy tym z całkiem innej perspektywy. Poniżej przeczytacie bardzo krótk± relację z takiej wyprawy. Da ona wyobrażenie o trasie, dystansach i czasie potrzebnym do odbycia takiej podróży.

W dniach od 14.06 - 02.10.1995 r. odbyła się wyprawa żeglarska rzekami i kanałami z Polski przez Niemcy, Holandię, Belgię do Francji. Wyprawę rozpoczęli¶my w Kostrzyniu nad Odr±, na drugim kilometrze rzeki Warty. Do wyprawy tej przygotowane zostały dwa jachty klasy Orion. Przeróbki polegały na wykonaniu dodatkowych zamocowań na maszty podczas płynięcia kanałami, koszy, uchwytów na silniki, drabinek zej¶ciowych oraz namiotów na łódki celem zapewnienia żeglugi w czasie deszczu.

Używali¶my silnika przyczepnego Mercury 4 Power z wydłużon± kolumn±, który spisywał się znakomicie. Co dwa tygodnie zmieniała się załoga przewożona mikrobusem z Tarnowa. Mieli¶my 7 etapów, a w całej imprezie uczestniczyło 40 osób. Pragnę nadmienić, że trasę do i z Amsterdamu przepłynęli¶my rok wcze¶niej, będ±c uczestnikami Europejskiego Zlotu Skautów. W trzech 14-dniowych turnusach uczestniczyło wtedy 15 osób. Długo¶ć trasy wynosiła 2150 km, a pokonali¶my 46 ¶luz.


¬ródło: TravelBit

TravelBit Tekst pochodzi z ksi±żki
wydanej przez Agencję Travelland
prowadzonej przez
Centrum Globtroterów TravelBit

 warto klikn±ć

1 2 dalej >>


w Foto
Przewodniki - Przez ¦wiat I
WARTO ZOBACZYĆ

Włochy: Jezioro Garda
NOWE WYSTAWY
PODRÓŻE

EMS 3: Nordkapp - Norwegia; pierwsze wrażenia
kontakt | redakcja | reklama | współpraca | dla prasy | disclaimer
copyright (C) 2003-2013 ¦wiatPodróży.pl