ŚwiatPodróży.pl » Podróże » Podróże 2003 - Nikaragua

Nikaragua 2003

W sobotę 14 sierpnia wstajemy o 7 rano. Wyjeżdżamy na naszą ostatnią niestety wycieczkę po Nikaragui: na wyspę Ometepe. Najpierw musimy dojechać autobusem do Rivas, z Rivas taxi do San Jorge. Z San Jorge odchodzą promy do Moyogalpy – portu na Ometepe. Zbieramy całą ekipę na Santa Catalinie: ja, Mirek, Robert i Justyna. Schodzimy z delikatnego wzniesienia, na którym usytuowane jest osiedle Santa Catalina do głównej ulicy, gdzie zwykle łapiemy taksówki.

50 mil na wschód od atlantyckiego wybrzeża Nikaragui (największe miasteczko na wybrzeżu nazywa się Bluefields) znajdują się dwie z karaibskich piękności: wyspy Corn Island, Mała i Duża.

W sobotę byliśmy umówieni o 9 rano z Don Pedrem. Przyjechał jak zwykle punktualnie i zabrał całą naszą ekipę (ja, Magda, Paweł, Piotr, który przyjechał na tydzień z Miami, Willbert, który również do nas dojechał z Miami, Maciek, Mateusz i miejscowa Yahaira) sprzed hotelu (Tomek i Anett zostali w hotelu). Jak zwykle trochę czasu zajęło nam wyjechanie z Managuii. Kierujemy się na północ do znajdującego się w odległości około 50 km od Managuii starego Leon (Leon Viejo), zniszczonego w 1610 roku podczas wybuchu pobliskiego wulkanu Momotombo.

Docieramy do Selva Negry - miejsca zamieszkałego przez Niemców, którego główną atrakcją jest bawarska zabudowa na nikaraguańskiej plantacji kawy. Płacimy po 25 kordob od osoby i przekraczamy szlaban. Dojeżdżamy na parking w okolicy małego jeziorka, nad którym znajduje się bawarska restauracja. Nie możemy uwierzyć, że znajdujemy się wciąż w Nikaragui na wysokości powyżej 1km wśród europejskich wiejskich drewnianych budynków a wokół rosną krzewy kawy.

13.09.2003 - sobota.
Już dawno nie byliśmy na wycieczce z prawdziwego zdarzenia więc z radością powitaliśmy perspektywę wyjazdu w weekend. Wpadliśmy na pomysł zobaczenia malowniczego archipelagu wysepek na jeziorze Nikaragua.

Usytuowanie wulkanu w pobliżu jeziora oraz jego wysokość spowodowały, że na szczycie powstało kilka naturalnych ekosystemów, zamieszkałych przez około 50 gatunków ssaków, 174 gatunków ptaków, 30 gatunków gadów i płazów oraz około 750 gatunków roślin. Wulkan składa się z dwóch kraterów porośniętych bogatą roślinnością. Flora i fauna wulkanu była przedmiotem badań uczonych poczynając od Pablo Levy w 19 wieku oraz Ramireza Goyena w 20 wieku. Na terenie parku znajduje się wiele unikalnych gatunków orchidei, będące przedmiotem badań uczonych z Marie Selby Gardens of Sarasota z FLorydy.